Cu cativa ani in urma, optimizarea site-urilor web si SEO se bazau in principal pe optimizarea continutului, contruirea de link-uri si alte lucruri destul de simple. Apoi, Google a venit cu yoast schema, cu standardul Schema.org si lumea web s-a schimbat pentru totdeauna. Un webmaster care nu isi optimizeaza site-ul sau blogul utilizand yoast schema pierde o mare parte din trafic.
Yoast Schema – ce este Schema.org?
Schema.org este un standard de date structurate pentru semantica web. Schema.org este sustinut de principalele motoare de cautare precum Google, Yandex, Bing sau Yahoo. Yoast Schema iti permite sa utilizezi semantica pentru a marca fiecare bucata de continut de pe pagina ta web. Principalul avantaj este acela ca motorul de cautare va sti exact despre ce este vorba in fiecare parte a paginii. Exista sute de etichete schema.org insa, acest articol te va ajuta sa cunosti principalele etichete Schema.org pentru site-urile tale.
Compara site-ul tau cu o farfurie. Farfuria este coloana vertebrala a site-ului tau si este cunscuta sub numele de Boilerplate de catre motoarele de cautare. Apoi pune diferitele alimente pe farfurie. Yoast schema iti permite sa specifici fiecare aliment pentru motorul de cautare pentru a obtine o clasare mai buna. Datele structurate precum Schema.org reprezinta viitorul cautarii online iar daca te ocupi de crearea si gestionarea site-urilor, atunci yoast schema ar tebui sa faca parte din know how-ul tau.
Yoast Schema – ce importanta are?
Numerosi sunt webmasterii si bloggerii care folosesc schema.org fara sa isi dea seama. Numeroase teme WordPress dar si Blogger sunt optimizate pentru Schema.org insa poti merge mai departe. Datele structurate iti permit sa afisezi continut bogat. Ai vazut vreodata in rezultatele unui motor de cautare un articol care afisa stele? Ei bine, acesta este schema.org. este acelasi lucru cand vezi pretul unui produs direct in rezultatele cautarii. Iar continutul bogat nu trebuie confundat cu hartile bogate.
Hartile bogate sunt destul de recente si se refera la doar cateva etichete Schema.org, precum Recipes (pentru retete de gatit), Events (pentru evenimente), Products (produse), Reviews (teste sau opinii). Exista, de asemenea, harti imbunatatite pentru Filme si Restaurante. Introdu numele unui film si vei vedea ca Google va extrage date din Wikipedia sau din ale site-uri pentru a afisa actorii, durata si data lansarii. Dupa cum poti vedea, yoast schema este prezent in fiecare coltisor al produselor Google si este important sa cunosti etichetele esentiale.
Yoast Schema – ce face fila din Yoast SEO?
Schema contribuie la descrierea continutului tau pentru motoarele de cautare. Adaugand-o, ajuti motoarele de cautare sa dea sens continutului tau. Yoast SEO genereaza automat o multime de date structurate pentru site-ul tau dar poti, de asemenea, sa modifici setarile manual. Acest lucru te ajuta sa iei decizii mai bune cu privire la Schema si la continutul tau. Poti modifica aceste setari din fila Schema din caseta meta sau in bara laterala a editorului de blocuri.
De ce este nevoie sa schimb Schema pentru o pagina?
Setarile implicite din Yoast SEO functioneaza pentru aproape orice pagina, dar exista momente in care ai dori sa fii putin mai specific cu privire la continutul tau. In timp ce un motor de cautare isi poate da seama ca o pagina de contact este o pagina de contact citind continutul, este util sa setezi acest lucru astfel incat sa nu existe niciun fel de neintelegeri. In Yoast SEO Schema specifica tipuri de continut specifice. Apoi, poti descrie pe pagina ta de contact sau, in limbaj Schema, un Contact Page.
Aceasta este doar una dintre multele, numeroasele posibilitati pe care fila Yoast SEO Schema le deblocheaza acum pentru tine.
Yoast SEO adauga automat Schema
Yoast Schema este atat de iportanta in acest moment incat Yoast SEO o adauga automat pentru tine- pe fiecare pagina pe care o creezi. Nu doar atat, dar face si conexiunile care ajuta motoarele de cautare in cautarea semnificatiei. Pentru majoritatea paginilor, Schema implicita este buna insa, Yoast SEO iti permite, de asemenea, sa o modifici acolo unde este necesar. In plus, exista si alte caracteristici care genereaza yoast schema cum ar fi blocurile de continut si celelalte pluginuri precum Local SEO si Woo Commerce SEO.
Schema ajuta motoarele de cautare sa dea sens continutului tau
Motoarele de cautare pot citi continutul de pe pagina ta pentru a-si face o idee despre ce este vorba in acea pagina. Dar motoarele de cautare au nevoie de mai mult context pentru a intelege cu adevarat continutul tau si pentru a se asigura ca pot avea incredere in el. Schema te ajuta sa faci acest lucru, deoarece iti descrii continutul intr-un mod care are sens pentru ei.
Descrie-ti paginile cu fila Schema
Fila Schema este locul in care trebuie sa te afli daca ai nevoie sa modifici descrierea implicita a unei pagini sau unui articol. Yoast Seo ofera o gama larga de tipuri de continut, de la paginile de contact si paginile de plata pana la articole tehnice si rapoarte. Alege-o pe cea care iti descrie cel mai bine continutul.
Modifica tipul de continut implicit
Yoast SEO vine cu un set de valori implicite sensibile pentru multe lucruri, icnclusiv pentru tipurile de continut pentru poastari si pagini. In mod impicit, pluginul defineste paginile ca Pagini Web si articolele ca Articole. Bineinteles, poti folosi yoast schema pentru a le modifica in functie de ceea ce se potriveste cel mai bine continutului tau.