Cum se poate ameliora strategia SEO si cum poti obtine o mai buna pozitie in Google? Foarte multa lume si foarte multe agentii SEO se intreaba in ultima vreme care este cea mai buna strategie SEO, mai ales dupa sosirea algoritmului RankBrain, bazat pe unele tehnici de inteligenta artificiala, dar si cum sa se structureze in mod eficient continutul precum si daca retelele sociale sunt cu adevarat important pentru a ameliora pozitionarea sau referentiereaa naturala. Cu cat un site raspunde mai multor criterii, cu atat vizibilitatea sa devine mai mare.
Algoritmul de la Google este din ce in ce mai exigent atunci cand vine vorba despre pozitionare pe motoarele de cautare. Din acest motiv, va trebui sa tii cont de urmatoarele sfaturi.
Optimizare seo pentru Google – cum se poate ameliora referentierea naturala a unui site Web?
Chiar daca este dificil sa trecem de unele reguli universale, algoritmii de la Google se adapteaza din ce in ce mai mult in timp real. Iata deci cateva sfaturi si concluzii care ar putea fi de mare ajutor in cautarea unei mai bune pozitionari naturale in motoarele de cautare de la Google.
Gandeste-te bine la pertinenta continutului. Mai nou, rezultatele de cautare de pe Google sunt din ce in ce mai influentate de catre context. Unele firme chiar aleg sa se foloseasca de propriile lor date, provenite de la Chrome, Google Analytics sau Android pentru a masura nivelul de satisfactie al clientilor si pentru a le furniza acestora rezultate din ce in ce mai pertinente.
Cum se poate stabili o strategie de contiunt pertinenta in acest context? Mai intai, este primordial sa se determine ce tip de continut trebuie sa se publice in functie de target.
Continutul trebuie sa fie elaborat prin intermediul unei strategii de continut. Elaborarea unei strategii de continut este un lucru indispensabil pentru a crea un continut de calitate. Va trebui sa faci o analiza a publicului tau tinta, a concurentilor, a continutului deja prezent, etc.
Cu aceste informatii, vei putea crea un continut unic pentru a atrage atentia internautilor. Scopul acestei strategii este sa transformi cititorii in clienti potentiali. Continutul trebuie sa fie unic si distinct.
Optimizare cuvintelor cheie – un lucru extrem de important
Etichetele meta descriere si titlul. Atunci cand vizitatorii iti gasesc site-ul prin intermediul rezultatelor de la Google, acestia vad Titlul si Meta description. Sunt doua date foarte importante si strategice.
Iata cateva sfaturi pentru date calitative:
- Acestea ar trebui sa fie o scurta descriere a continutului tau.
- Ar trebui sa-i faca pe oameni sa doreasca sa faca click si sa intre pe site-ul tau web.
- Ar trebui sa fie in concordanta cu subiectul site-ului tau.
- Ar trebui sa includa verbe de actiune care sa incurajeze cititorul sa actioneze.
Titlurile hn. Titlurile hn sunt h1, h2 si h3. Integrarea cuvintelor cheie principale este esentiala pentru vizibilitatea paginii tale de internet.
Semantica este la fel de importanta. Atunci cand creezi un text specific despre un anumit subiect, va trebui sa te folosesti de intregul sau camp lexical.
Rapiditatea cu care se incarca site-ul tau Web
Lumea actuala se misca cu viteza luminii. Acelasi lucru si in cazul celor care vin la tine pe site. Un studiu chiar a ajuns la concluzia ca unele persoane nu se mai intorc pe un site daca acesta s-a incarcat in mai mult de patru secunde. Rapiditatea site-ului tau este un criteriu de optimizare seo pentru Google. Pe langa referentiere, acest criteriu are o valoare enorma pentru un site. Internautii revin si traficul se mareste.
Integrarea unor linkuri interne si externe
Linkurile interne sunt cele care redirijeaza internautii inspre alte pagini de pe site-ul tau. Obiectivul este unul simplu – sa faci in asa fel incat ca toti cititorii tai sa ramana cat mai mult cu putinta pe site. Pentru ca Da, Google tine cont si de timpul petrecut la tine pe site.
Legaturile externe sunt cel care duc inspre un alt site internet al carui subiect este asemanator cu al tau. Astfel ca, Google va identifica foarte repede tematica abordata pe pagina in chestiune.
Integrarea imaginilor si a unor texte alternative
Sa integrezi imagini este un lucru foarte bun pentru referentiere. In acest fel, poti atrage foarte usor atentia. Dar, imaginile singure nu sunt de ajuns pentru o optimizare seo pentru Google. Este important sa integrezi textul care se afla in legatura cu mijloacele media:
- Titlul imaginii.
- Legenda.
- Textul alternativ.
- Descrierea.
Aici, trebuie sa introduci interogarea tinta si cuvintele cheie principale. Asadar, de fiecare data cand alegi sa incluzi imagini, nu uita sa incluzi si textul care va fi folosit pentru a descrie media.
Versiunea mobila pentru site-ul web
Ai fost deja pe un site web de pe telefonul tau smartphone, fara ca acesta sa fie adaptat pentru versiunea mobila? Este un lucru foart agasant, nu-i asa? Un lucru e sigur – nu asigura cea mai buna experienta pentru utilizatori si nu transmite cea mai buna imagine de marca. Un site web trebuie sa aiba si o versiune buna pentru mobil.
Timpul petrecut la tine pe pagina
Mai devreme am vorbit despre legaturile interne de pe site-ul tau. Am explicat ca aceasta este o strategie pentru a pastra cititorii pe site pentru o perioada lunga de timp. Aceasta este una dintre ele!
Tine cont de faptul ca trebuie sa te asiguri ca toti cititorii raman cat mai mult timp posibil. Pentru a face acest lucru, ii poti redirectiona catre alte pagini de pe site (alte produse, blog, etc.).
De exemplu: ai creat o pagina web, pe care ai pus un link care duce la un articol de pe blog. In acest articol de pe blog, poti indrepta atentia din nou catre un alt articol de pe blog, etc.
Google adora sa se uite la minutele petrecute pe un site!
Integrarea backlink-urilor
Pe scurt, backlink-urile sunt link-uri de la site-uri externe catre site-ul tau web. Bineinteles, linkurile care indica spre site-ul tau trebuie sa fie calitative, relevante si consecvente. Este o strategie de netlinking. Exista si instrumente pentru a analiza backlink-urile.
Pe langa toate aceste sfaturi se recomanda bineinteles si sa se apeleze la un profesionist in optimizare seo pentru Google.