Unul din cei mai importanti pasi in optimizarea site-ului tau este cercetarea cuvintelor cheie pentru SEO. Insa cum trebuie sa procedam? Cum putem fi siguri ca alegem cuvinte cheie SEO potrivite si cum le putem integra eficient in site? Iata ce trebuie sa stii despre cuvintele cheie SEO.
Cuvinte cheie SEO – ce sunt?
In optimizarea pentru motoarele de cautare, scopul oricarei companii este acela de a fi pozitionata cat mai sus posibil in SERP. Cele mai interesante sunt pozitiile inalte pe cuvinte cheie strategice: cele care atrag trafic calificat si convertesc. Aceste cuvinte cheie trebuiesc integrate in mod constant in continutul SEO al site-ului tau.
De ce sunt cuvintele cheie importante in SEO?
Atunci cand Google iti exploreaza site-ul si apoi il indexeaza, citeste continutul paginilor tale. Datorita acestui continut, Google poate intelege despre ce este vorba in paginile tale si in site-ul tau per ansamblu. Asadar, scriind in jurul unor cuvinte cheie SEO, vei reusi sa iti pozitionezi pagina in clasamentul motoarelor de cautare. Intra in joc o serie de alte elemente, dar, din punct de vedere editorial, doua lucruri conteaza cel mai mult:
- Sa reusesti sa faci motorul de cautare Google ca o anumita pagina este despre un anumit subiect (astfel incat sa te clasifici pentru un anumit cuvant cheie);
- Sa oferi vizitatorilor informatiile pe care le cauta si poate sa ii convertesti. Aceste doua concepte poarta numele de intentie de cautare (a utilizatoului web) si relevanta (continutului tau) in raport cu aceasta.
Sa luam un exemplu simplu: Observ ca planta mea se usuca. Scriu pe Google cuvintele cheie care imi vin in minte pentru a afla cat de des ar trebui sa imi ud planta: “intretinere planta” sau “udare planta”. In ambele cazuri am nevoie de rezultate despre cum sa am grija de planta, inclusiv despre frecventa ideala de udare. Sa presupunem apoi ca o companie isi doreste sa vanda un aparat care uda automat plante nu este o idee buna sa vizeze aceleasi cuvinte cheie, in ciuda proximitatii lor semnatice deoarece un internaut cauta informatii, nu un produs. Nu aceasta este intentia pe care Google a detectat-o ceea ce inseamna ca pune in fata continuturi mai relevante. Prin urmare, nu exista niciun motiv pentru a evidentia ceva diferit.
De asemenea…
Alegerea cuvintelor cheie este extrem de importanta deoarece, in functie de domeniul de aplicare real al acestora este posibil ca anumite cuvinte cheie sa fie complet in afara subiectului. Pe de alta parte, in exemplul nostru, termenul „instalatie (de) aspersoare automate” este un termen extrem de relevant. Depinde, de asemenea, de cele trei tipuri principale de intentie de cautare:
- Intentia informationala (cand utilizatorul cauta informatii, spre exeplu, „udare Yucca”.
- Intentia de navigare (isi doreste sa ajunga la un anumit site web).
- Intentie tranzactionala (isi doreste sa cumpere un produs, spre exemplu „Yucca automatic sprinkler”.
Deci ai inteles importanta cuvintelor cheie in SEO. Dar cum gasesti cuvintele cheie sau frazele cheie care au cel mai mare impact asupra afacerii tale? Iata 4 pasi scurti care te vor ajuta in timpul cautarii cuvintelor cheie.
1.Brainstorming. Pornind de la afacerea si produsele tale, poti determina un set de cuvinte cheie SEO specifice. Acestea pot fi foarte largi (universul in care activezi) sau tintite (un anumit produs). In orice caz, determina un set de cuvinte cheie relevante care vor fi folosite ulterior.
2. Foloseste intrumente de cercetare specializate. Ai primele idei de cuvinte cheie. Insa, acestea sunt probabil prea generale sau prea competitive. Pentru a gasi cuvinte cheie SEO mai interesante, foloseste intrumente specializate. Aceste instumente iti vor oferi sugestii de cuvinte cheie si expresii inrudite, pe baza cuvantului cheie introdus precum si a numarului de cautari pe luna si a dificultatii de pozitionare. Acestea sunt generatoate de cuvinte cheie. Poti folosi instrumente precum SEMrush, Ubersuggest sau planifcatorul de cuvinte cheie Google Ads.
3.Uita-te la ce fac concurentii tai. Ce directie editoriala iau? Ce cuvinte cheie si ce vocabular folosesc? Ar fi acestea de interes pentru tine? Nu uita ca SEO este un domeniu deosebit de competitiv. Asadar, trebuie sa iti studiezi concurentii directi si strategia lor de continut.
Cum alegi cele mai bune si mai corecte cuvinte cheie SEO?
- Evalueaza profitabilitatea cuvantului cheie. Pentru a face alegerea corecta a cuvintelor cheie trebuie sa evaluezi profitabilitatea acestora. Acest lucru nu inseamna neaparat rentabilitatea monetara, depinde exclusiv de obiectivele tale. Asadar, mai intai trebuie sa iti definesti obiectivele SEO.
- Evalueaza fezabilitatea cuvantului cheie. Chiar daca un cuvant cheie este profitabil pentru afacerea ta, care este procentul de sanse ca tu sa te poti pozitiona cat mai sus in motoarele de cautare? Acest lucru depinde de concurenta per ansamblu si nu numai. Mai trebuie sa acorzi atentie dificultatii cuvantului cheie, mobilitatii SERP-ului si functiilor prezentate (advertoriale platite, Google Maps, etc).
Cum integrez aceste cuvinte cheie SEO in site-ul meu?
Ai cuvintele cheie. Este poisbil sa le fi enumerat si prioritizat folosind un calendar editorial. Acum este important sa le integrezi in site-ul tau si sa otimizezi paginile in functie de aceste cuvinte cheie SEO. Obiectivul tau ar trebui sa fie acela de a optimiza paginile site-ului tau pentru a raspunde intentiei de cautare a acestor cuvinte cheie si pentru a oferi continut relevant.
Pe paginile existente
Poti integra aceste cuvinte cheie SEO pe paginile existente, un lucru valabil in special daca site-ul tau a fost deja creat insa nu este inca optimizat pentru SEO. Cuvintele cheie ce urmeaza sa fie integrate trebuie sa se afle pe o pagina adecvata.
Trebuie sa respecti doua reguli importante:
- Atunci cand integrezi unul sau mai multe cuvinte-cheie intr-o pagina existenta, trebuie sa modifici acest continut (daca este necesar) pentru a raspunde intentiei de cautare a utilizatorului. In caz contrar, Google nu are niciun motiv sa evidentieze continutul modificat.
- Integrarea cuvintelor cheie SEO in continut trebuie sa fie logica. Nu supra-optimiza! Cuvantul tau cheie principal ar trebui sa apara in 0,5% pana la 3% din continutul textual al paginii, potrivit Yoast.
Pe paginile noi
De cele mai multe ori, va trebui sa creati pagini noi pentru a va pozitiona pe cuvinte cheie noi.