Uneori, este imposibil sa decizi ce prioritati sa acorzi si sa te decizi asupra eforturilor SEO fara sa stii ce functioneaza si ce nu functioneaza pe site-ul tau. Pur si simplu pentru ca nu poti lua decizii rationale fara sa stii care din eforturile tale SEO contribuie (sau nu) la atingerea obiectivelor tale. In cele ce urmeaza iti vom spune cum sa rezolvi aceasta problema folosind o analiza site SEO.
Analiza site SEO – ce este?
O analiza site SEO presupune colectarea si analizarea datelor brute pentru a face alegeri mai bune in ceea ce priveste optimizarea motoarelor de cautare. Aceasta te ajuta sa prioritizezi sarcinile, sa obtii aprobari pentru a lansa campaniile SEO. Cu alte cuvinte, analiza site SEO te ajuta in general sa iei decizii mai bune pentru a-ti imbunatati SEO.
De ce este importanta o analiza site SEO?
Fie iti optimizezi blogul personal sau esti consultant pentru o companie, fiecare profesionist in marketing va beneficia de informatii importante colectate in timpul unei analizei SEO, deoarece aceste date vor elimina o parte din presupunerile legate de dezvoltarea strategiilor si stabilirea obiectivelor. Iata cateva din intrebarile la care te ajuta sa raspunzi analizele SEO:
- Ce actiuni de marketing atrag cel mai util trafic?
- Ce continut are cea mai buna rata de implicare?
- De unde vin clientii mei?
- Ce face concurenta mea?
- Cum pot obtine mai multe backlinkuri?
- De ce pierd bani?
- Cum pot imbunatati vanzarile?
Cum sa incepi analiza site SEO
Chiar daca nu putem sa iti spunem cu exactitate asupra a ceea ce trebuie sa te concentrezi, iti prezentam o abordare a analizei SEO care se poate aplica la aproape orice afacere.
Pasul numarul 1. Planifica-ti activitatea. Te poti pierde cu usurinta in analizele tale si poti pierde din vedere obiectivul. Primul pas este acela de a raspunde la intrebarea: ce vreau sa stiu? De aici, poti defini instrumentele de care ai nevoie si tipurile de rapoarte pe care le vei produce. Nu incerca sa sari peste acest pas. O buna planificare este cheia oricarui proiect bun de analiza a datelor. Daca te grabesti, nu vei face decat sa iti creezi munca in plus si sa pierzi informatiile cu adevarat importante.
Pasul numarul 2. Configureaza instrumentele de analiza. Acum ca stii datele necesare, urmatorul pas este sa configurezi instrumentele de care vei avea nevoie pentru a le colecta. Deoarece vrem sa ne pozitionam pe Google, este necesar sa configuram instrumente care sa ne ofere informatii cu privire la prezenta in Google Search si despre clasamentul cuvintelor cheie. Exista o multime de instrumente, atat gratuite cat si platite, noi iti recomandam trei ca punct de plecare.
Google Search Console
Google Search Console ofera date care te ajuta sa intelegi ce se intampla in rezultatele cautarii Google. Gandeste-te la Google Search Console ca la o fereastra in paginile de rezultate ale cautarii (SERP). Vei intelege mai bine cum se comporta continutul tau, vei vedea problemele de acoperire si experienta paginii.
Iata cum sa il configurezi:
- Mergi la Google Search Console;
- Fa clic pe Start now (Incepe acum);
- Selecteaza Adauga proprietate din meniul derulant;
- Introdu un domeniu sau un prefix URL;
- Alege metoda de verificare.
Google Analytics
Google Analytics este fereastra ta spre comportamentul utilizatorilor pe site. Acesta iti spune ce fac utilizatorii organici odata ce au ajuns pe site-ul tau web, cat de implicati sunt acestia, pe ce dau click si cate lead-uri (sau vanzari) genereaza. De mentionat este faptul ca datele Google Analytics nu sunt retroactive. Acest lucru inseamna ca nu iti poate arata ce s-a intamplat inainte de a configura eticheta de urmarire. In functie de timpul de conversie si de caracterul sezonier al produsului tau, este posibil sa trebuiasca sa astepti inainte de a obtine date de analiza utile. Cu cat mai repede pui in aplicare instrumentele, cu atat mai bine.
Ahrefs
Instrumentele gratuite oferite de Google sunt, in mod evident, o resursa incredibila pentru SEO, dar nu sunt concepute pentru a satisface toate nevoile. Exista numeroase cazuri in care va trebui sa investesti intr-un software de colectare a datelor de incredere precum Ahrefs.
Pasul numarul 3. Configureaza tablourile de bord si rapoartele. Acum ca ai configurat intrumentele de masurare, va trebui sa vizualizezi informatiile astfel incat sa fie usor de inteles iar actiunile care trebuie intreprinse sa fie clare. Cele mai multe din instrumentele SEO mentionate mai sus au deja o multime de rapoarte predefinite.
Pasul numarul 4. Pasul final consta in analiza datelor si luarea de masuri in consecinta. Datele sunt inutile fara actiune. Scopul nu este acela de a avea rapoarte frumoase pe care sa le aratam clientilor ci acela de a obtine performante mai bune.
In acest articol am incercat sa va explicam ce este o analiza site SEO, de ce este aceasta importanta in marketingul digital si cum poti incepe. Indiferent daca ai nevoie de optimizarea blogului personal, optimizarea unui blog e-commerce, informatiile pe care le vei obtine din aceste analize ar trebui sa se afle in centrul preocuparilor si abordarilor tale pentru definirea si imbunatatirea performantei. Daca este sa retii un singur lucru din acest articol, aminteste-ti ca analiza SEO este doar un instrument. Este un proces de identificare inainte de a actiona prin gasirea unui raspuns valoros si adecvat.